Parapeții metalici rutieri și Standardul EN 1317

In Europa, implicit in Romania, normativul EN 1317 este standardul de reglementare al VRS (sistemul de reținere al vehiculelor cu ajutorul parapetilor metalici rutieri) iar reglementarile din normativ, au demonstrat situația prezenta precum si direcția viitoare de dezvoltare.

Standardul EN 1317 – 1 se refera la vehiculele folosite pentru teste de impact si schimbările făcute versiunii revizuite din 1998. Standardul EN 1317 – 2 se refera la condițiile de testare a parapetilor si a diferitelor niveluri de deformare. modificări introduse in versiunea din 2010, inclusiv adăugarea claselor L.

Standardul EN 1317 – 3 se focalizează pe cum funcționează sistemul, capacitatea de redirecționare, matricea condițiilor de testare, clasele de performanta si indicii de severitate. De asemenea, se refera la o grupa de produse realizate din elemente similare, pornind de la un o unitate de baza deja testata.

StandardulEN 1317 – 4 este un pre-standard pentru elemente terminale, tranziții, parapeti demontabili. TS1317-8 se ocupa de sistemele de protecție a motocicliștilor i, inclusiv testele pentru diferite sisteme si criteriile de acceptare.

Strategia Comisiei Europene (CE) a început cu o noua abordare, ajungând la final prin a elabora cerințe obligatorii pentru toate statele membre UE. Acestea au inclus standarde armonizate (hEN), declarația de performanta si au permis folosirea marcajului CE pe produse. Intre timp standardul armonizat se refera si la metodele si criteriile pentru determinarea performantelor esentiale conform solicitarii UE, iar anexa ZA precizeaza cum se foloseste si cum se aplica marcajul CE.

Standardul 1317-5 a rezultat din munca inceputa in 1990 si cuprinde procedurile stricte referitoare la modul in care se poate obitne un marcaj CE.

Modificarea standardelor actuale este in curs, iar scopul este o unificare a standardelor. Standardul prEN1317-4 : 2014 se refera la diferitele puncte de impact pentru vehicule in timp ce prEN1317-7 : 2014se refera la elementele terminale. Pentru acest ultim standard se preconizează o reorganizare/revizuire completa cu o mai buna identificare a punctelor de instalare, a diferitelor puncte de puncte de impact si a creșterea matricei de testare. Pentru tranziții exista un document informativ care prezintă diferite metode de evaluare, inclusiv teste de impact, testări virtuale si calculație.

Pentru standardul prEN1317 – 5 : 2014 structura este schimbata, prin adăugarea testelor de caracterizare a solului si testelor de integritate.

Este un articol interesant? SHARE!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn